Meandry biznesu internetowego i ciekawe przykłady

Internet jako sektor biznesowy w ciągu ostatnich lat bardzo się rozwinął. Zarabiać można praktycznie na wszystkim, chociażby na serwerach gier, czy też zwykłych strona internetowych, bądź forum. Jednak podstawową formą zarabiania w sieci jest wirtualny handel i sklepy internetowe.

Jednak w tym sektorze jest bardzo duża konkurencja. Postanowiliśmy przeanalizować kilka rodzajów produktów skrajnie odmiennych pod względem zarabianiu na ich sprzedaży przez internet. Dzisiaj przeanalizujemy dwie odmienne branże – dekoracje ślubne i opony.

Firmom, które oferują jakieś nie do końca pospolite/popularne produkty jest odrobinę łatwiej się przebić na rynku internetowym, ponieważ w niszowych branżach występuje nieco mniejsza konkurencja.

Produkt niszowy

Takim właśnie produktem w pewnym sensie niszowym są dekoracje ślubne. Jest to w miarę nieprzeciętny produkt, ponieważ dekoracje ślubne nie są jak na razie powszechnie sprzedawane w internecie w skali masowej jak to jest w przypadku innych dóbr.

Oczywiście firmy sprzedające dekoracje ślubne w internecie również muszą walczyć z konkurencją i to, że dekoracje ślubne są rzadziej sprzedawane przez internet nie znaczy że rynek cechuje słaba konkurencja.

Sklepy już istniejące, które sprzedają dekoracje ślubne, robią to od wielu lat i mają silną pozycję i markę. Ale mimo wszystko dekoracje ślubne łatwiej sprzedawać będzie na wirtualnym rynku, niż na przykład produkt typu elektronika, czy chociażby opony. Dlatego dla firm, które sprzedają dekoracje ślubne nie ma wielu zagrożeń wynikających ze wzrostu konkurencji. Znaczenie ma tu również fakt, że mimo kryzysu branża ślubna się bardzo szybko rozwija w naszym kraju.

Przykład rynku regionalnego

W drugiej części analizy przedstawi skrajnie odmienny rodzaj produktu oraz wiążącą się z nim inna strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Rynek opon to rynek wyjątkowo silnej konkurencji. Dlatego też niektóre sklepy skupiają się na konkretnych regionach, takich jak np. Warszawa, Rzeszów itp, bo zawsze na rynku regionalnym jest mniejsza konkurencja niż na ogólnokrajowym.

Wbrew pozorom w internecie również funkcjonuje regionalizacja.

Przykładem przykładem takiego działania może być strategia firma e-Opony, która z od pewnego czasu skupia się na lokalnym rynku, a konkretnie jest to Warszawa. Wiemy to ponieważ firma opisywała swoją strategię na stronie. Firma e-Opony oferuje różne produktu i usługi, ale przede wszystkim głównym produktem są opony, co z jak widać wynika z jej nazwy.

Firma sprzedaje jeszcze felgi, świadczy usługi wulkanizacyjne, ale podstawą jej oferty internetowej są bez wątpienia opony. Warszawa jest raczej konkurencyjnym regionem, jednak w ramach mniejszego rynku konkurencja jest ograniczona i łatwiej się przedzierać sprzedając takie towary jak np. opony niż konkurując z firmami z całego kraju. Prawdopodobnie z tej też przyczyny firma e-Opony wybrała ten rynek jako sektor docelowy do handlu swoim produktem, którym są oczywiście opony. Warszawa jako rynek lokalny bardzo wytwarza duży popyt na opony, co wynika z wielkości tego miasta.

Pozorna innowacyjność

Dzisiaj w sieci stawia się na innowacje, ale często są to innowacje pozorne, czyli ktoś coś wymyśla na nowo, mimo że to już było. Czyli ogólnie ponownie odkrywa koło.

Przykład jaki mi w tym momencie przychodzi do głowy. To Bancovo.pl (https://www.bancovo.pl). Otóż Bancovo.pl to innowacyjna “teoretycznie” porównywarka kredytów bankowych i pożyczek pozabankowych. Cała innowacyjność polega chyba na tym, że w ofercie posiada zarówno kredyty bankowe jak pożyczki pozabankowe.

Co ciekawe Bancovo to bardziej to pośrednik niż porównywarka. Nietypowość polega też na tym, że to platforma założona przez Alior Bank. Dość dziwne, że bank wchodzi w sferę pożyczek pozabankowych, ale to lukratywny rynek.

Za bankiem stoją spore pieniądze, dlatego też promocja Bancovo będzie raczej intensywna i tu leży bardziej potencjalny sukces, który ta platforma może osiągnąć. Oczywiście wcale nie musi. Na razie można zobaczyć w TV reklamy ze Sławomirem.

Co myślą internauci o BancovoOpinie blogerów.

Na razie społeczność internetowa jest w kwestii opinii jest bardzo powściągliwa i sceptyczna. Zobaczymy jak będzie się rozwijać ta platforma.

One Reply to “Meandry biznesu internetowego i ciekawe przykłady”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*